برای ثبت سفارش فیلترشکن خود را خاموش کنید.
لگ زنانه

چطور مانتو تنگ را گشاد کنیم

چطور مانتو تنگ را گشاد کنیم

چطور مانتو تنگ را گشاد کنیم؟ گاهی اوقات افراد به خاطر بارداری یا بیماری، دچار تغییر سایز می شوند و مجبور می شوند مانتو یا لباس خود را تغییر سایز بدهند. با انجام یک سری ترفند ساده به راحتی می توانید لباس خود را گشادتر کنید.

مواد لازم: بشکاف، نخ و سوزن، سوزن ته گرد، قیچی تیز، متر، اتو و مقداری پارچه که همرنگ لباس یا مانتو شماست. ابتدا مانتو به صورت پشت و رو در یک سطح صاف پهن کنید. قسمت وسط مانتو پیدا کنید، از قسمت پایین مانتو شروع کنید به برش زدن تا به سر شانه برسید، دقت کنید که سر شانه برش نزنید.

لبه های لباس که برش خورده ابتدا با اتو صاف کنید سپس به اندازه 1.5 سانتی متر به سمت داخل تا بزنید. در این مرحله می توانید پارچه اضافه که همرنگ مانتو شماست در محل برش داده شده بدوزید. می توانید از پارچه های گیپوری نیز استفاده کنید که همه اینها به سلیقه خودتان بستگی دارد. قبل از دوختن، پارچه با سوزن ته گرد به مانتو فیکس کنید سپس مانتو پرو کنید، اگر اندازه بود می توانید با خیال راحت بدوزید. بهتر است دوخت با چرخ خیاطی انجام دهید، اگر در دسترس نبود با نخ و سوزن می توانید. نخ حتما همرنگ مانتو شما باشد.

اگر مانتو شما از عرض گشاد است و تصمیم دارید آن را تنگ کنید، فقط کافی است قسمت های که گشاد است علامت بزنید و با چرخ خیاطی بدوزید سپس قسمت های اضافه را برش بزنید. در این روش مانتو از پهلوها تنگ می شود. در آخر درزهای مانتو را اتو کنید.

چطور مانتو ساده را تزیین کنیم

چطور مانتو ساده را تزیین کنیم

همه ما چند مدل مانتو ساده داریم که چند سالی است داخل کمد خاک میخورد و بی استفاده است. می توانیم با ایجاد تغییرات جزئی، مدل مانتو تغییر دهید و دوباره آن را بپوشید.

تعدادی مروارید سفید رنگ از خرازی تهیه کنید و قسمت سر آستین و یقه مانتو خود بدوزید. گلدوزی کردن روی مانتو بسیار جذاب است و طرح آن را تغییر می دهد. می توانید قسمت سر آستین و دور یقه، گلدوزی انجام دهید. اکسسوری های مانند گل سینه نیز موجب تغییر مانتو می شوند.

پام پام، توپ های رنگی جذابی هستند که روی مانتوهای نخی به خوبی دوخت می شوند. پارچه های توری و گیپوری موجب تغییر ظاهر مانتو می شود، بسته به سلیقه خود می توانید تور و گیپور همرنگ یا متضاد مانتو خود انتخاب کنید.

اگر نقاشی خوبی دارید، می توانید روی مانتو خود نقاشی بکشید. از رنگ های پارچه استفاده کنید که در اثر شست و شو از بین نمی روند. نوارهای طرح دار می توانید قسمت سر آسیتن ها بدوزید و طرح کلی مانتو خود را تغییر دهید.

چطور مانتو کوتاه رو بلند کنیم

چطور مانتو کوتاه رو بلند کنیم

بلند کردن مانتو کوتاه بسیار راحت است. فقط کافی است همرنگ مانتو خود یک مقدار پارچه به عرض 15 الی 20 متر خریداری کنید و به صورت چین دار در قسمت پایین مانتو خود بدوزید. نگران زشت شدن مانتو خود نباشید، مانتوهای چین دار همیشه مد هست.

اضافه کردن پارچه گیپور به قسمت پایین مانتو یک روش جذاب دیگری است که موجب می شود قد مانتو شما بلندتر شود و هم حالت مجلسی به خود بگیرد.

 آیا مانتو لنین آب میرود

 آیا مانتو لنین آب میرود

  پارچه لنین از گیاه کتان و فلکس تشکیل شده است. بسیار بادوام است و با محیط زیست سازگار است. پارچه لنین جزو محبوب ترین و پر استفاده ترین پارچه ها می باشد. پارچه لنین نرم و لطیف است، در فصل تابستان کاربرد دارد و رنگ پذیر است.

پارچه لنین 20 درصد از وزن خود را رطوبت جذب می کند. به عنوان دستمال و حوله نیز کاربرد دارد. در حالت کلی پارچه لنین در شست و شو اول حدود 3 الی 10 درصد آبرفت دارد که هنگام خرید مانتو لنین باید به این نکته دقت داشته باشید.

1 نظر

  1. […] پانچ را می توان با پارچه های نخی، پشمی و طرح دار دوخت. مانتو پانچو ساده را می توان بدون الگو دوخت فقط کافی است یک سری برش روی […]

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • توضیحات
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • افزودن به سبد خرید
بیرون کلیک کنید
مقایسه
0
0